Tato stránka používá soubory cookie. Používáním naší stránky vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie. Zde najdete další informace ke cookies:

Youtubeři – noví hybatelé médií

Dělat, co mě baví a vydělávat u toho peníze – kdo by to nechtěl?
Několika mladým lidem se to podařilo a bude jich stále víc: youtubeři a youtuberky nahrávají videa na YouTube, jichž jsou sami autory. Také skoro vždy jsou oni jejich hlavními aktéry. Témata, o kterých mluví, jsou různá: dění ve světě, nejlepší tipy na šminky, jejich průběh dne, nejlepší obchody pro nakupování.

Videa slaví extrémní úspěch

Rakouský youtuber Michaela Buchinger má v roce 2015 100.000 příznivců, německý youtuber LeFloid  3 mil., kanál amerického youtubera PewDiePie odebírá dokonce 40 mil. lidí!

Obzvláště oblíbená jsou pak videa, ve kterých youtubeři testují videohry a sami se u toho natáčejí. Během hraní hru i komentují, vtipkují a komunikují s diváky.

Peníze vydělávají youtubeři tím, že před videi zapnou reklamu nebo že ve videích určitý výrobek propagují. Tak najdete ve videu o šminkách tip na tu či onu řasenku nebo tužku na oči. V jiných jsou ke shlédnutí zase např. energy drinky nebo také džusy, müsli či různé druhy kávy.

Jak být úspěšný

Co musejí YouTubeři umět, aby byli úspěšní? Michael Buchinger v jednom interview zmínil, že je důležité, působit co nejautentičtěji – tak jako v reálném životě. Také aktuálnost témat a pravidelnost pořadů hrají svoji roli, aby byly pro cílovou skupinu zajímavé.

Cílová skupina youtuberů jsou mladiství, kteří už více času tráví na Youtube než před televizí. Jejich rodiče se naopak diví, co je tak zajímavého na videích o průběhu dne cizího člověka nebo na nafilmovaných videohrách.

Jste zvědaví? Chcete se dozvědět víc?

Pokud byste o „youtuberech“ chtěli získat více informací, zde o nich najdete film.